Kiinnitetty
Implementoinnin mestariluokka, osa 1: ketterästä kehityksestä ketterään toteutukseen
Projektien kehitysvaiheen ketteryyttä palvotaan ja ulvotaan, mutta ketterässä implementoinnissa syväosaajat ovat harvassa. Kehitys- ja toteutustyön välille syntyy usein epäjatkuvuuskohtia. Pohditaanpa, mistä nämä kuilut johtuvat. Handovereista tulee kipupisteitä jos niitä ei treenata ajoissa Viestijuoksussa kapula ei yleensä putoa keskellä juoksua. Se … Jatka artikkeliin Implementoinnin mestariluokka, osa 1: ketterästä kehityksestä ketterään toteutukseen
Kiinnitetty
Nine cornerstones of customer centricity in business design
Forerunner companies are made up of strong customer empathy. They innovate by deeply understanding what is missing from customers’ lives or businesses. To apply this approach in business design, a special company culture is needed – a way of foreseeing … Jatka artikkeliin Nine cornerstones of customer centricity in business design
Kiinnitetty
To be or not to be – agile
For most of the organizations, agility is only a dream. A company cannot become agile, without being able to explain the root causes for being slow. To reach agility, organizations need to break down the silos and become more fluent … Jatka artikkeliin To be or not to be – agile
Masterclass of implementation, part 2: innovative technology needs to have innovative service system
Having innovated technology or product, do you also provide customers with innovative service? Successful commercialization may require a unique service system, as your innovation may be a major change in customers’ way of working and living. Open silos and mix roles The most innovative service systems stem from, firstly, breaking down the organizational silos. Then, bringing customer frontline people – who represent different roles – to ideation of the new service practices. They may be from customer service, sales, delivery, technology, IT and product teams. Mixing them by roles, then building “competing teams”, and making them to prototype different … Jatka artikkeliin Masterclass of implementation, part 2: innovative technology needs to have innovative service system
Seven priorities to obtain project agility
Agility is considered as one of the key success factors of development projects. Many are embracing for agility, but what do we exactly mean by it? Let´s dig deeper into anatomy of being rapid, fluent and clever at the same time. As a result, we can conclude the critical factors of managing projects in an agile manner. 1.Project methodology Development method gives the guidelines for applying agility in the method specific way. Development approach may be the most critical decision for achieving project agility. Scrum, DevOps, SAFe, SIAM and CJSims are examples of approaches that underline agile setting. 2. Commitment … Jatka artikkeliin Seven priorities to obtain project agility
Kahdeksan sääntöä kehitysprojektin lennokkaaseen starttiin
Miksi isot kehitysprojektit eivät käynnisty kunnolla? Usein syynä on sitoutumisen, resurssien tai kokemuksen puute. Tai sitten projektit lähtevät liikkeelle liian löyhällä toimeksiannolla. Millainen on jämäkkä liikkeellelähtö, joka takaa lennokkaan etenemisen? Seuraavassa peukalosääntöjä isoimpien, koko organisaatiota koskevien kehityshankkeiden onnistumiseen. Sääntö 1. … Jatka artikkeliin Kahdeksan sääntöä kehitysprojektin lennokkaaseen starttiin
Innovation … with customer touch
Your company has a brilliant new solution to present for the market. Technology, software, or a combination. In the B2B context. Are you now ready for the market entry, to present an appealing promise for the customers? “Yes, as the … Jatka artikkeliin Innovation … with customer touch
Moderointi 100% virtuaalisessa kehitystyössä
Kun työpajoja moderoidaan digitaalisissa kehitysympäristöissä, ei parhaita käytäntöjä kannata kopioida perinteisistä kanavista. Virtuaalisella osallistamisella on aivan omanlaisensa toimintatavat. Vuorovaikutteisuus aikaansaadaan eri tavoin. Virtuaalinen moderointi edellyttää tarkkaa käsikirjoitusta. Mikä on moderoinnin ja fasilitoinnin ero? Oikeastaan näitä käsitteitä käytetään aika villisti. Määrittelen … Jatka artikkeliin Moderointi 100% virtuaalisessa kehitystyössä
Innovaatioiden kaupallistaminen myynnin ja tuotesuunnittelun vuoropuheluna
Suomalaisissa teknologiayhtiöissä innovoinnin moodia on jo käännetty tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseen. Tämä on johtanut myyntinäkökulman läsnäoloon tuote- ja palvelusuunnittelussa. Kuinka pitkällä tässä ollaan? Innovaatioiden kaupallistamisessa keskeiseksi menestystekijäksi nousee myyntitiimin ja tuotekehitystiimin vuoropuhelun ajoitus ja laatu. Tuotekehityksen ja kaupallisen mallin määrittelyiden tulee kulkea käsi kädessä läpi kehitystyön – sen sijaan että kaupallistamisratkaisua mietittäisiin vasta tuotteen ollessa viimeistelyvaiheessa. Ratkaisun iterointi tuotekehitysprojektissa eri roolien välillä pakottaa esille kysymyksiä, jotka muuten tulisivat esitetyiksi liian myöhään. Ne voivat liittyä kohderyhmiin, asiakkaan päätöksentekoon tai ostamisen esteiden tunnistamiseen. Tuotekehittäjien tulisi aikaisessa vaiheessa ymmärtää, kuinka innovaatio myydään asiakkaalle, sillä se voi vaikuttaa ratkaisun ilmiasuun. Sparraus ja yhteinen protoilu läpi tuotekehitysprojektin … Jatka artikkeliin Innovaatioiden kaupallistaminen myynnin ja tuotesuunnittelun vuoropuheluna
Industrial internet – with customer perspective
This blog discusses industrial internet driven development projects. In this context, DevOps thinking is the main framework. However, it is limited because of lacking customer orientation. Understanding better ways and means of customer engagement would result in better projects fluency. … Jatka artikkeliin Industrial internet – with customer perspective
