About

About

Steps Ahead

We design business models and go-to-market programs. We facilitate sales trainings and service innovation projects. We are specialists in simulations methodology.

My name is Hannu Mattinen. M.Sc., Econ. from Helsinki School of Economics and Business Administration. At Steps Ahead, I am a senior business designer and managing director.

My thinking model: Customer empathy. My approach: Simulate! Rethink! Innovate!

The earlier part of my career, I was in sales and marketing management roles in publishing and media industries.

Currently, I am one of the leading experts in Finland in simulation methodology in various business design and competence development contexts. Simulation applications also are: service innovations, go-to-market programs, change management and training sales teams. I have created a special methodology called HybridSims™ for facilitating the simulations. These are realized in combinations of online and offline co-creation environments.

I have moderated over 160 simulation workshops. Besides on the domestic markets, in Brazil, France, Germany, Mexico, United States, China and UAE.

My books deal with Customer Experience Design (WSOY 2001 with Kaj and Oskar), Listening to the Customer (Talentum 2006) and The World´s Best Loyalty Marketing cases (Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin Talentum 2009 with Sinikka).

In the Steps Ahead Partners Network, I am glad to work with highly experienced and visionary organizations and people, who are bringing in bright new insight for designing our clients’ business models. This is how we together can guarantee experiential development projects and new thinking, and successful implementation – supported by unique methodology and deep understanding about change management approaches. Glad to work with you!

PUBLICATIONS, RESEARCH AND PRESENTATIONS

Blog (2013–) hannu.mattinen@blogspot.fi

Book: Hannu Mattinen – Sinikka Sierla: Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin – Kuinka edelläkävijäyritykset uudistavat markkinointikäytäntöjä (Casebook on Best Practices and Trends in Marketing and Customer Relationship Management), 2009, (Talentum).

The book Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin was rewarded by MTL Finland (Mainostoimistojen liitto) with silver medal in Hopeasulka writing competition (2010).

Book: Asiakkuusosaaminen – kuuntele asiakastasi (Listening to the Customer) 2006, Talentum.

Pro Oeconomica 2006 competition finalist with the book ”Asiakkuusosaaminen”.

Book: RED, Relationship Experience Design (Storbacka, Mattinen, Korkman, WSOY, 2001).

Research: Moderator, researcher and concept creator for a multi-client research project, concerning the future of personal sales, at Haaga-Helia Business School of Applied Sciences, 2012-2013.

Research: Doctoral research work (1998-2004) at Swedish School of Economics and Business Administration in Helsinki, Topic: integrated marketing communications.

Research: Mattinen, Kalliola (2008): Strategian sujuva maastouttaminen: strategian kalibrointimalli (Focus&Visionin publications).

Research: Mattinen, Kalliola, Sierla (2006): Tietämyksen kolme kuilua – kvalitatiivinen tutkimus tietämyksen johtamisesta (Focus&Vision publications).

Research: Mattinen, Strandvik (2002): Identifying the Executive Team´s Role in Customer Relationship Management, Svenska handelshögskolan.

Research: Interactivity 2002 – Onnistuneen asiakkuuden anatomia (Mattinen, Strandvik, Raulas, 2001, Institute of Direct Marketing Excellence).

Key note speaker at “Asiakas 2002” in October 2002 with the topic: “Monikanavaisuus pintaa syvemmältä”.

Key note speaker: Planning and co-moderation of Nokia Retention World Tour: France, Brazil, Mexico, US, UEA, China, Kirkkonummi.

Article: Asiakasempatiaa: Katso markkinointiasi asiakkaan vinkkelistä, Suoran Vuosi 2009.

Article based on interview: Vastauksia monikanavaisuuden haasteisiin (Kauppalehti 121:n asiakaslehti 2/2007).

Article based on interview: Hyvästit faktaharhalle – joka osaa kuunnella asiakastaan, löytää yrityksensä kriittiset menestystekijät (Kauppalehti 121 magazine 1/2007).

Article: Sisältö ratkaisee myös monikanavaisessa maailmassa (Digitoday 11.10.2002).

Article: Asiakkaan kuuntelu, uusi mahdollisuus asiakkuudessa (Suoran Vuosi 2002)

Article based on interview: Valta siirtyy asiakkaalle (Kauppalehti 3.1.2002).

Article based on interview: Asiakkuuksien johtaminen teoriasta käytäntöön (eXBa 3/2001).

Article: Monikanavamarkkinointi saattaa unohtaa kuluttajan (Kauppalehti 1.3.2001).

Article based on interview: Edellytykset vuorovaikutteisuudelle lisääntyvät – mitä asiakas tuumii siitä (Efector 1/2001).

 

Contact info:
Steps Ahead Oy, Ahomäentie 3, 00780 Helsinki.
firstname.lastname (at) stepsahead.fi , +358(0)40 164 9694.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s