Uskommeko sosiaaliseen myyntiin?

SOCIAL NETWORKSosiaalinen myynti tehoaa, kunhan sillä saavutetaan mitattavia tuloksia. Jos sosiaalisen myynnin taloudellista hyötyä ei voi tai osata mitata – kysymys onkin vaikeampi.

Sosiaalisella myynnillä on kaksi ilmiasua: ”Talk leadership”, jolloin haetaan ilmaherruutta, postausten ja kontaktien määrää, relevanssi ei ole niin tärkeää. Sitten on ”Knowledge leadership”, jolloin vahvistetaan oman tiimin asiantuntijamielikuvaa. Molempia näkee yhdessä ja erikseen. Eikö sosiaalisen myynnin idea ole juuri oman tiimin osaamisbrändin vahvistaminen – ja siitä seuraava kaupanteko.

Organisaatioilla tulee olla tietoa sosiaalisen myynnin vaikuttavuudesta – siitä kuinka share-of-mind kääntyy share-of-walletiksi. SoMyn yhteydessä puhutaan useammin esilläolosta, tavoitettavuudesta ja asiakastiedon rouhimisesta – harvemmin vakuuttavuudesta, vuoropuhelun osaamisesta, suhteen rakentamisen keinoista ja asiakaskannattavuudesta.

Kyllä, uskon sosiaaliseen myyntiin.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s